donderdag, juni 16, 2005

deze mannen zijn geen moordenaars..........

het is ongelovelijk dat advocaten dit mogen zeggen! nou ben ik er van
op de hoogte dat advocaten hun client altijd verdedigen...maar dit gaat me
iets te ver, vooral omdat de 4 beschuldigden in de leeftijd van 19 tot 22 zijn.
ik ga ervan uit dat je rond die leeftijd toch wel wat afweet van dingen
die je gewoon niet moet doen. En al was het 'maar' een stoeptegel die
ze naar beneden hadden gegooid die 'per ongeluk' een voltreffer maaktte,
(eerder die avond hadden ze al een zak puin van het viaduct gegooid die 'toevallig'
bovenop een vrachtwagen terechtkwam. datwas natuurlijk niet zo spectaculair...)
op 19 jarige leeftijd zijn er genoeg realityprogramma's op tv, die je laten
zien dat sommige dingen gewoon niet kunnen. je bent er tenslotte oud
genoeg voor.
actie <-> reactie leer je al voor die leeftijd.
Wat ik me afvraag wat die jongens heeft bewogen om 'dan maar' een
stoeptegel naar beneden te gooien, omdat het dikke betonnen ding ,
wat ze eerder hadden versleept, maar verstoord in hun actie dus dat
werd een rondje rijden, verdwenen was....
misschien had mevrouw beter dat betonnen ding op dr dak gehad was
ze iig in 1 x dood geweest....
daarbij zijn ze ook nog, na het gebeurde feit, 2 x langs de plek des
onheils gereden...

maar goed ik draaf door, en maak er een onsamenhangend verhaal van.
Mijn 'point' is hoe kan je als advocaat zeggen, dat deze mannen
geen moordenaars zijn? lees het verhaal hier, hier en hier. en oordeel zelf..